5. Vaša vinarija postala je deo projekta "Ukusi moga kraja", koji ima ca cilj da predstavi liniju tradicionalnih srpskih proizvoda. Kako je došlo do ove saradnje i šta ova inicijativa znači za vašu vinariju?
„Saradnja sa projektom „Ukusi moga kraja“ nastala je prirodno, jer smo godinama sarađivali sa kompanijom Merkator,“ objašnjava Sava. „Ovaj projekat nam je omogućio da kroz specijalne kupaže, koje nisu deo naše standardne linije, predstavimo naše autohtone sorte, Prokupac i Tamjaniku, široj publici. To je za nas važan korak, jer putem ovog brenda možemo pokazati autentičnost Topličkog reona i srpskog vinarstva, a istovremeno približiti naše vino krajnjim potrošačima u svakodnevnom kontekstu.“
6. Kakva je vaša vizija za budućnost vinarije i srpskog vinarstva uopšte?
„Naša vizija je da Toplički reon i naše sorte, Prokupac i Tamjaniku, približimo kako domaćem tržištu, tako i svetu,“ kaže Sava s ponosom. „Voleli bismo da sve više ljudi dolazi kod nas kroz vinski turizam, da dožive duh ovog podneblja. Dugoročno, želimo da Prokupac postane globalno prepoznat. Srbija ima ogroman potencijal u vinogradarstvu, i mi se trudimo da ga razvijamo i unapređujemo.“
Dok smo napuštali vinariju DOJA, pogled na vinograde pod hladnim zimskim nebom i bogatstvo mirisa iz podruma odisali su toplinom i tradicijom. Razgovor sa Savom Todićem otkrio nam je da je vinarstvo mnogo više od posla – to je čast, odgovornost i umetnost, posvećenost svakom grozdu i svakom gutljaju, priča o vezi čoveka i zemlje koja traje vekovima.